Увійти Пошук
Асоціація
"Українські електроніка, комп'ютери,
касові апарати"

Відповідальність за незастосування РРО суттєво збільшать: аналіз проектів №1053 та №1073 від Мінфіну

> > > Відповідальність за незастосування РРО суттєво збільшать: аналіз проектів №1053 та №1073 від Мінфіну

Для порушників вимог використання РРО суттєво посилюють відповідальність. Як саме дивіться далі

10 вересня Верховна Рада прийняла за основу законопроекти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (№1073) та «Про внесення змін до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (№1053).
Законопроекти пропонують запровадити ряд мотиваційних заходів для споживачів, щоб вони контролювали проведення розрахункових операцій продавцями та надавачами послуг через реєстратор розрахункових операцій (РРО), а для продавців – низку заходів для спрощення користування РРО і підсилення відповідальності за відмову це робити. Так, норми про «кешбек» передбачають, що споживач, який здійснив покупку на суму понад 100 грн. та отримав чек, має можливість перевірити його на автентичність, і якщо виявиться, що розрахунковий документ в електронній формі не переданий контролюючим органам, написати скаргу, на підставі якої може бути призначена перевірка. Якщо перевірка підтвердить, що продавець порушив порядок проведення розрахункових операцій, його оштрафують, а покупцю повернуть 100% вартості придбаних товарів.
Так, норми про «кешбек» передбачають, що споживач, який здійснив покупку на суму понад 100 грн. та отримав чек, має можливість перевірити його на автентичність, і якщо виявиться, що розрахунковий документ в електронній формі не переданий контролюючим органам, написати скаргу, на підставі якої може бути призначена перевірка. Якщо перевірка підтвердить, що продавець порушив порядок проведення розрахункових операцій, його оштрафують, а покупцю повернуть 100% вартості придбаних товарів.
Водночас для спрощення застосування РРО продавцями та надавачами послуг їм надається можливість використовувати програмні РРО як разом з класичними, так і замість них. Зареєструвати програмний РРО можна буде через Електронний кабінет у режимі он-лайн без подання будь-яких реєстраційних документів. Проектом передбачена також можливість створення розрахункового документу в електронній формі вигляді QR-коду для зчитування, який можна отримати електронною поштою.
Для порушників вимог використання РРО суттєво посилюють відповідальність.
Законопроект також пропонує поетапно запровадити обов’язкове використання РРО дня таких груп платників податків:
через 6 місяців з дати опублікування Закону:

-для всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію:
-ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
-уживаних товарів.

з дня набуття чинності Законом до 31 грудня 2020 року:
для платників єдиного податку ІІ-IV груп, обсяг доходу яких за рік перевищує 1 млн. грн. та  які здійснюють:

-реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
-реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
-реалізацію уживаних товарів;
-діяльність із забезпечення стравами та напоями;
-діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов'язану з цим діяльність;
-діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;
-реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів, при продажу яких застосування РРО є обов’язковим відповідно до переліку, який затверджується Урядом.

з 01 січня 2021 року:

для всіх платників єдиного податку ІІ-IV груп
 
Що це дасть?

1.Спрощення та здешевлення процесу застосування РРО.
2.Підвищення податкової свідомості громадян та рівня податкової дисципліни суб’єктів господарювання, захист інтересів споживачів.
3.Поліпшення ефективності контролю з боку держави за встановленим порядком проведення розрахункових операцій за участю споживачів.
4.Можливість перевірки електронних чеків створить можливість забезпечення контролю за проведенням розрахункових операцій з боку суспільства.
5.Суспільний контроль унеможливить діяльність несумлінних платників податків і, в той же час, відкриє шлях для розвитку діяльності сумлінних суб’єктів господарювання.
6.Сприятиме детінізації обігу готівки в роздрібній торгівлі.

   
Джерело
Міністерство фінансів України

https://news.dtkt.ua/law/liability/57621

11.09.2019
Регіональні осередки
Учасниками ассоціації "УкрЕККА" є більше трьохсот компаній з усієї України.