Увійти Пошук
Асоціація
"Українські електроніка, комп'ютери,
касові апарати"

Чи є життя після РРО. Чи можливий компроміс між владою і ФОПамі, і яким він може бути?

> > > Чи є життя після РРО. Чи можливий компроміс між владою і ФОПамі, і яким він може бути?

Необхідно спробувати знайти консенсус між інтересами підприємців та бюджету. Таким консенсусом міг би стати мораторій на перевірки з боку податкових органів. Зараз же протести ФОП мають ефект "свистка в чайнику", особливо, коли вони підігріваються політичними інтересами.

Реальність протистояння між ФОПамі і владою далека від того, як її висвітлюють протягом тривалого часу ЗМІ, а горизонт проблем ширше того, у чому запевняє влада.

Важливість комунікації між органами влади та окремими групами населення становить основу стабільного і безболісного впровадження змін до законодавства.

Далекі від підприємницької діяльності українці вже багато місяців, перебуваючи в невіданні, спостерігають за протестами ФОП. За благородною метою у вигляді боротьби з тіньовим бізнесом стоять такі банальні проблеми, як недовіра з боку українців до влади, і небажання влади протягом 30 років незалежності України спростити життя тим, хто забезпечує бюджет країни податками.

Підприємницька діяльність не може базуватися на ухиленні від сплати податків. Актуальна економічна, правова та кадрова ситуація в країні дає запит на знаходження консенсусу між представниками бізнесу та держави.

За різними даними, в Україні існує понад 10000 схем мінімізації податків, в зв'язку з цим, державний бюджет недоотримує понад 250 млрд. Грн. (Реальні цифри на практиці, при ідеальній ситуації, можуть бути в кілька разів більше).

 Україна має можливості додати до бюджету близько 40-60 млрд. Грн. шляхом боротьби з маніпуляціями з ПДВ.

Головними причинами відсутності або неефективності такої боротьби я бачу наявність нестабільного правового поля, яке характеризується численними змінами, і застарілу парадигму політичної системи.

Зокрема, це проявляється у відсутності політичної волі та небажання модернізувати застарілі процедури контролю за можливу корупційну складову, в зацікавленості окремих посадових осіб податкових органів, а також в недієвою судовій системі і, як наслідок, безкарності.

У влади немає розуміння масштабів проблеми і бачення шляхів її вирішення, а в умовах коронавирусной кризи така непрофесійність стає фатальною.

Вищезазначені проблеми - лише частина айсберга. Особливо, якщо взяти до уваги "оптимізацію податків", коли великі підприємства роздроблені на ФОПи, що дозволяє мінімізувати витрати на фонд заробітної плати і платити податок не більше 5% від доходу за співробітника замість 18%.

Крім цього, зменшується тиск на підприємство з боку контролюючих органів, оскільки немає офіційно найманих працівників і послуги надаються через ФОП.

Боротьба з тисячами схем, як "білих", так і "сірих", повинна бути системною, однак полягати не в податкових перевірках, а скоріше, в створенні умов, щоб використання законних правил ведення бізнесу було вигідно і необтяжливо.

Зараз ми спостерігаємо, як застаріла парадигма адміністрування на вищому рівні не виконує своїх функцій, а це означає необхідність тотального перезавантаження і залучення фахівців.

Першою метою, яку повинна поставити перед собою влада в боротьбі з мінімізацією податків, повинен стати аналіз структури мікробізнесу і виявлення справжньої кількості реальних ФОП і їх можливостей.

Разом з тим, ми повинні домогтися того, щоб спрощена система оподаткування використовувалася тими, для кого вона розрахована.

Нерівні правила ведення бізнесу є відображенням високої криміналізації економічної сфери, зокрема, в наявності корупційної складової і відсутності налагодженої судової системи.

Про проблему введення РРО (реєстраторів розрахункових операцій або касових апаратів) вся країна почула під час осінніх масових протестів підприємців.

Це не перша спроба детінізувати економіку нашої країни, попередні були нівельовані. Ми повинні усвідомити, що в країні існує потужна система, яка не бажає платити податки в повному обсязі і працювати з усіма на рівних умовах.

Є кілька сфер, де тінізація досягає 30-50%, в тому числі, це продаж ліків, автозапчастин, алкоголю і побутової техніки.

 Ще кілька років тому 4 з 10 телефонів, що продаються в наших магазинах, були ввезені на територію України нелегально. Після впровадження РРО (включаючи новелізаціі нормативної бази в 2017 і 2019 роках) і контролю документації податковою службою, кількість "сірої" побутової техніки на ринку скоротилася на 90%, і сьогодні її найчастіше реалізують через інтернет.

Під час фіскалізації бізнесу і введення РРО споживач може отримувати чек за кожну покупку товару, і це дасть споживачам можливість захищати свої права.

РРО запобігає реалізацію контрабанди: нелегальний товар перетинає наші кордони, повинен бути десь реалізований, а при обліку первинної документації та впровадженні фіскалізації (коли фіксується кожен придбаний товар) це стає майже неможливим.

Ще одна проблема - непрофесійні спроби влади врегулювати проблему тіньових схем у сфері торгівлі та податкового шахрайства в умовах пандемії.

Рівність перед законом - одна з фундаментальних правових основ. Всі знаходяться в однаковому правовому становищі, мають рівні права і обов'язки. У складний для підприємців період пандемії, коли кожне робоче місце на вагу золота, впровадження новелізаціі законодавства в умовах недовіри до влади і брак консенсусних переговорів і пояснень, викликає занепокоєння.

Не варто також нехтувати політичної, а не тільки економічну складову цього конфлікту. Завдання влади під час обмежень і карантинних заборон - залишити правовий статус-кво і впровадити інструменти підтримки бізнесу, а не додатковий контроль.

Для мікробізнесу є ризики зростання податкового навантаження, а це, як раз, аргумент на користь того, що необхідно спробувати знайти консенсус між інтересами підприємців та бюджету.

Таким консенсусом міг би стати мораторій на перевірки з боку податкових органів.

Зараз же протести ФОП мають ефект "свистка в чайнику", особливо, коли вони підігріваються політичними інтересами.

Джерело: "Фокус"

https://focus.ua/opinions/471299-est-li-zhizn-posle-rro-vozmozhen-li-kompromiss-mezhdu-vlastyu-i-fopami-i-kakim-on-mozhet-byt

Підписуйтесь на наш Telegram канал Асоціація УкрЕККА

12.01.2021
Регіональні осередки
Учасниками ассоціації "УкрЕККА" є більше трьохсот компаній з усієї України.